onsdag 3 oktober 2012

Samma vikt som i januari 2010.

Dag 56. Hittade ett dokument i datorn, en excelfil döpt till Fettokollen. Däri har jag skrivit ner aktuell vikt, önskad vikt och i en tredje kolumn min drömvikt. Sen hade jag lagt in formler så det blev uträknat hur mycket jag måste gå ner för att nå respektive önskad vikt. Viktkollen startade i januari 2010 och höll på till september samma år. Sen är det glapp till januari 2011 (då jag slutade röka). Jag fyllde i vikten under några veckor, men slutade tvärt i slutet på februari 2011. Ja, och sen har det ju barkat utför... Å jag började blogga istället.

Det roliga är att jag väger lika mycket nu, i oktober 2012 som jag gjorde i januari 2010. Äntligen har jag en vikt som innan jag slutade röka. Äntligen har jag samma övervikt som när jag började med den där excelfilen, haha. Det hände lite grejer som störde min plan att gå ner i vikt efter det att jag skapade den där excelfilen, men nu är jag på banan igen och kan fortsätta med fettokollen. Den här gången är planen att gå ner till drömvikten och kanske nåt kilo till - till samma vikt som jag hade innan jag födde barn. Det vore ju fett nice ;) 
Men vi tar en sak i taget. 

Tränar som en tok, äter Itrims begränsade produktutbud, frossar i popcorn, är ganska så hungrig, men inte deppig. Jag har energi, sover bra och börjar bli glad i mitt nya jag som blir smärtare för var dag som det känns just nu. Nu går det riktigt fort att tappa grammen.  

2 kommentarer:

  1. Underbart!!!
    Och allra bäst tycker jag det är att du inte känner dig deppig längre! <3

    Jag känner mig inte heller deppig... men jag har en kropp som inte är riktigt som den ska vara sedan några veckor tillbaka. Jag har en mage som krånglar och som är svullen, och så är jag trött och energilös. Trots att jag äter bättre mat nu än tidigare, och har varit duktig med min träning. Massa fula finnar har jag också.
    Vad är det för fel liksom??
    Likabra att börja äta jätteonyttigt och dricka massa vin igen känns det som, om det nu är det som krävs! :-(

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Jag vet hur du resonerar... När jag slutade röka blev jag sjukare än nånsin, fetare och trkigare och deppigare och eländigare... Bra morötter *not*.
    Har du kommit i puberteten? ;)
    Fortsätt kämpa på. Låter som din kropp håller på att "avgiftas". Då blir det så konstigt. Uppstår blemmor och konstigheter. Det blir bättre!
    kram o tack!

    SvaraRadera