söndag 12 augusti 2012

Händelserik dag.

Dag 2. Frös i märg och ben hela natten. Jag vaknade noll pigg och med begynnande huvudvärk. Kände mig lite eländig sådär. Mycket hungrig. Jag blir förvånad över hur snabbt man påverkas. Jag menar, det har ju funnits dagar då man inte ätit nåt pga sjukdom eller så, men jag har inte mått så här konstigt då. Å andra sidan fick jag värsta mensen så det är säkert det som påverkar. PMS på detta är inte det mest ultimata. Hursom kom jag iväg på en långpromenad med en kompis. Vi knallade i drygt 2 timmar och många steg blev det. 

Jag var rätt trött i benen o rumpan, men hade tid för Itrims konditionstest på eftermiddagen. Det var absolut inget avancerat eller tungt, men jag fick ändå ett för mig dåligt resultat. Jag vet inte om det beror på min långa vandring innan. Jag antar det. Jag orkade inte gå med värsta tempot. Blev besviken ändå för jag har ju rätt bra kondis i och med att jag tränat så mycket på spinningcykel. Å andra sidan var det 1 1/2 månad sen jag tränade så hårt och det har blivit mycket öl och många souvlakispett sen dess. Fan, kondis är färskvara. Måste hålla det i trim för tusan. 

Det positiva var att jag träffade fler deltagare och vi kommer vara i samma grupp med start på onsdag. Kändes jättebra att träffa dom här tjejerna. Ska bli underbart med stöd från såna som förstår. Mina kompisar kan ju omöjligt göra det. Två av tjejerna har kört Rivstartsprogrammet i 1 resp 3 veckor redan. Dom berättade om dag 3 och 4. Svåra dar. Men dom härdade ut och nu var båda väldigt energiska och glada. Dom hade tappat 6 kg var trots olika tider. Det dom berättade motiverade mig mycket. Den ena tjejen tyckte jag jättemycket om så där spontant. Kul när det klickar. Vi ses på träningen, sa vi när vi skrattande sa hej då (vi pratatade en lång stund).    

När jag kom till p-huset för att köra hem bilen tittade jag på vänster hjul för jag tyckte bilen lät så konstigt när jag körde från promenaden. Värsta punkan! En spik satt djupt in. Hur fan har det gått till? Jag stod som ett fån i mina träningskläder. Eeeh, hur gör man när man fått punka. Å i p-huset en lördag em. Inte bra. Jag ringde ett par samtal för rådgivning och det räckte för att komma till skott. Reservhjul finns i bakluckan. OK. Min brorsa kom ner och visade hur man byter hjul, så nu har jag lärt mig det. Jag åkte hem med en viss stolthet. 

Väl hemma säckade jag ihop. Jag var mycket hungrig. Det blev för långt gap mellan grötfrukosten och lunchen (6 timmar). Kände mig svag och slut i kroppen. Två dar med tuff träning på så här få kalorier. Var hemma och bara var. Frös jättemycket. Lade mig tidigt för att vara jag. Tuffa tider stundar!               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar