fredag 10 augusti 2012

Drömvikten om 3 månader?

Dag 1. Har börjat med Rivstarten som pågår i 3 veckor. Man äter 4 måltidsersättningar a' 150 kcal per dag. 1,5-2 liter vatten (med citron, annars får jag inte i mig vattnet) på det (o kaffe går bra). Jag har köpt påsar med måltidsersättningar för 12 dar framåt. Morgongröten var ok. Det var små äppelbitar i vilket är bra för jag förstår att man kommer att sakna tuggmotstånd om ett par dar. Kycklingsoppan till lunch funkar nog bättre om man blandar ut pulvret bättre och i hetare vatten ;). Jag tog en Skogsbärsshake till mellis och på kvällen en tomatsoppa. Den soppan var nästan god till och med. Tur det. Det var 600 kcal föda det. På en heldag. Det är rätt brutalt!

Jag har också tränat. Stegräknaren är på och jag har som mål att vardagsmotionera 8000 steg om dan. Jag kom upp i nästan 10000 steg tack vare extrapromenader till och från jobbet. Hoppade av bussen en hållplats innan osv. Dessutom blev det min favvomotion crosstrainer. 35 min effektivt. Sen stretch o några situps. Crosstrainerns display visade på 459 kcal i bortfall. Hyfsat bra ekvation mot hur det brukar se ut på mitt insättnings- och uttagskonto vad gäller kalorier.

Det är väldigt strikt. Jag tycker nu efter bara en dag att det är jobbigt. Jag är mycket hungrig. Torr i munnen, seg i bollen. Jag känner inte för att umgås ikväll. Jag fattar att de närmaste dagarna, speciellt 3-5 dan kommer vara hemska. Tur jag ska på gruppträff redan på onsdag. Det ska bli spännande.

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Vet hur jobbigt det är med vikten... Särskilt när man har sköldkörtelsproblem. Så jag hittade till din blogg, har också det. Problem med sköldkörteln alltså och äter Levaxin. Hoppas det ska ordna sig med det och vikten. Hänger ju rätt mycket ihop ibland.

    SvaraRadera
  2. Hej vad roligt att du hittat till mig :) Ja jag hoppas också att det ska ske en viktminskning. Jag blir så ledsen av ökningen och det gör att jaghar så svårt att acceptera sköldkörtelproblematiken. Kanske en del tycker det är larvigt men inte för mig. Lycka till själv!

    SvaraRadera