onsdag 23 maj 2012

Vill inte, vill inte.

Idag låg det en kallelse i mitt postfack. Kallelse till Hematologiavdelningen. Till en Dr NN som även har titeln Benmärgsprovtagare. Känner oro. Varför ska jag ta ett sånt prov? Vill inte, vill inte. Tycker inte om min kallelse alls och det kommer en jävla tår. Får tankar att jag har leukemi och kommer dö snart. Just när livet ska bli bra. Så blir det kanske inte så bra ändå. 

I morrn ska jag lämna det vanliga sköldkörtelprovet. Det ska bli intressant. Jag tror absolut värdena har blivit bättre, men inte tipptopp. Mitt bästaste värde är 2,9 hittills. Hände i feb/mars. Då mådde jag väldigt bra. 2,5 är den gränsen jag vill nå med medicinens hjälp. Min lista är lång med frågor till min doktor som jag har tid hos på fredag morgon. Det där andra provet, på riktiga sjukhuset, som ska tas av Benmärsgprovtagare Dr NN, sker 7 juni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar