lördag 26 maj 2012

Högre dos.

Jahapp, mina värden stiger. TSH ligger nu på 5,3. Så tråkiga nyheter. Jag ska öka Levaxindosen till 100 mg. Det var på tiden. Men läkaren sa iofs att eftersom jag inte har primär hypothyreos så vill man inte öka medicindosen så fort. Man vill hålla den lite lägre för att vara en startmotor åt min sköldkörtel så att den kommer igång igen. Den har blivit skadad av en infektion, men kan friskna till. När vet man inte. Den kanske inte gör det alls. Jag har inte antikroppar iallafall, så jag har inte den primära sjukdomen.  

Jag ringde en sjuksköterska på hematologen. Jag ville veta om jag ska ta ett benmärgsprov eller om det är ett vanligt normalt blodprov. Det nedslående svaret var benmärgsprov. Bara ordet ger mig kalla kårar. Så läskigt. Hon gjorde vad hon kunde för att lugna mig.

Jag tycker det har blivit så konstigt med allting. Not happy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar