fredag 9 december 2011

Nojja eller inte?

Jag var hos gyn i morse. Det är jag som bokat tid för det har inte känts ok där nere. Hon sa att det kan bero på spiralen "behöver jag den?" Nä, plocka bort den. Jag har tänkt på det länge hur som helst. Vill inte ha några främmande föremål i mig. Grejen var att hon höll på väldigt länge där nere. Länge i mitt tycke eftersom det är så smärtsamt. Jag kved och undrade varför det dröjer så? Då frågade hon igen när jag tagit cellprov. Förra året, sa jag. Jag ska ta cancerprov sa hon men på ett sätt som fick mig att undra vad det var frågan om. Misstänker hon nåt? Jag blev helnojjig. Cancer. Jag har cancer. Såklart. Jag har ju misstänkt det ända sen förra hösten. Alla skrattar åt mig, men jag vet att nåt är fel. Har gynekologen hittat felet? Det är bergis inte sköldkörtelproblematik utan cancer. Har för mig symptomen är detsamma. Dom där diffusa som trötthet, taskigt immunförsvar, energilöshet. När gynekologen sen ville boka en återbesökstid så blev jag orolig. Vadå, återbesök hos gyn? Det var ovanligt. Sköterskan som jag bokade tid hos blev inkallad under undersökningen för att hjälpa till med nåt. Jättekonstigt. Sen när jag skulle få en ny tid så var hon väldigt glättig. Det är nåt, tänkte jag.  

Jag var tyvärr helt kocko i bollen hela morgonen pga julfest kvällen innan, så jag ställde inte tillräckligt med bra frågor innan jag åkte därifrån. På jobbet attackerade nojjan och tårarna sprutade. Igen. Jag visste det. Jag har cancer. Läkarn på VC har ställt fel diagnos. Det är inte sköldkörteln, det är cancer. Mm, det var den underbara dan. Not! 

Ja just det... i ett senare skede av hypotyreos (som jag har) så kan fobier utvecklas. Tack för den. Nu känns allt ännu mer förvirrande. Vad är vad? Vad ska jag tro på? Vem ska jag tro på? Vilket jävla mörker!  

3 kommentarer:

  1. Fina du...Du skulle ha ställt gynekologen lite mot väggen. Frågat varför. Berättade du för henne att du inte mådde bra?
    Jag tror inte din oro har specifikt med något annat att göra än att du faktiskt inte mått bra länge och inte mår bra än. Då är det ju inte så konstigt om man reagerarlite extra. Men jag hoppas verkligen inte det är cancer. Bra att dom kollar upp det!
    Tusen kramar!

    SvaraRadera
  2. Men nääää?
    Räcker det inte som det är nu, kan man tycka.
    Fyfan vad jag lider med dig.
    Jag har opererat bort cellförändringar när jag var i 20-årsåldern, tack och lov kom det inte tillbaka..
    Förstår din ångest och oro.
    Skulle vilja ge dig en stor kram.

    SvaraRadera
  3. ..ibland är de lite okänsliga. Om det inte i övrigt varit så mycket så kanske du inte hade reagerat på samma sätt. Du har inte råd att ta ut allt i förskott, än sålänge är det grönt. Tufft du har det :( Största kramen
    K

    SvaraRadera