lördag 31 december 2011

Gott nytt år.

Det är på sin plats att rapportera senaste nytt, tacka för det gångna året och nämna några mål för 2012. Alla säger att man ska inte ge några löften på nyårsnatten. Förr hade jag hållit med, men nu tänker jag annorlunda. Jag ska inte avge några löften, däremot har jag satt ett gäng mål för 2012 och dom tänker jag jobba stenhårt med att nå.

Julen löpte alldeles förträffligt. Min x-styvmor och jag åt julskinkan och prinskorven sida vid sida utan några som helst frostiga blickar och sura miner. Det var en väldigt kul julafton med mycket mys och bus med syskonbarna. Det är första gången jag firar jul med syrrans svärföräldrar. Både dom och jag vart glatt överraskade hur trevligt det blev, haha. Det här ser jag som startskottet för en ny tid med positiv energi och positivt tänk. Det finns mycket att se framemot!

Det är nu över 11 månader sen jag bestämde mig för att sluta röka. Jag har inte tagit ett endaste tjuvbloss på månader. Tog ett bloss i somras. Ett bloss räckte för det smakade apa i mun och lungor. Alltså, man vill inte få i sig den där röken! Min bästis och jag har i dagarna betalat vår resa till solen. Om 45 dagar åker vi. Då har jag passerat 12 månader som rökfri och man kan ju inte belöna sig bättre än med en resa långt bort från stress och kyla. Nedräkningen har börjat! 

Om två veckor ska jag ta nytt blodprov. Ska bli intressant att se om värdena förbättrats. Jag hoppas verkligen det. Jag har märkt lite skillnad. Hyn är finare. Har faktiskt fått några finnar. Antar att det är hormonerna som gör det, haha. Håret växer så det knakar och det är väldigt kraftigt. Har inte gått ner så mycket, bara 3-4 kg, men det beror på att jag äter som en häst igen. Har sån himla aptit. Och det är ju bra! Jag äter inte när jag är djupt deprimerad. Så att jag äter innebär att jag inte är deppig. Underbart! Jag ska ändå träffa en kurator nästa vecka. Min läkare skrev en remiss på mitt önskemål. Jag var så himla ledsen en lång tid och jag vill gräva i det. Det känns ju lite konstigt att träffa henne nu men jag ska göra det ändå, iallafall en gång. Jag har börjat träna på gymmet. 3 gånger hann jag med denna vecka. Jag har ett program som vår PT (personliga tränare) på jobbet gjort. Det är skitbra och man blir varm och får träningsvärk. Det är alldeles underbart att känna så när man varit så håglös och orkeslös i 2,5 månader. Träningen gör mig lycklig!

Så när jag idag på nyårsafton 2011 summerar året så kan jag konstatera att det varit extremt händelserikt. Det har varit ett jävligt kul år, men också tufft och kämpigt. Jag hoppas att 2012 blir mycket bättre och mindre kämpigt på det negativa sättet. Jag behöver det... :)

Mitt mål att sluta röka år 2011 lyckade jag nå - HURRA HURRA! Vikten gick det sämre med men det beror på medicinska skäl som man inte kan styra över. Hade jag inte fått Hypotyreos hade jag varit en jävligt fit person, det vet jag. Nå, nya tag när värdena blir normala igen. 

Mål 2012:
  • nytt boende
  • resa till dottern i Japan 
  • träning 3-4 ggr veckan
  • fortsätta gen fan i ciggen
Gott nytt år du som läser min blogg! Må du få ett fantastiskt nytt år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar