tisdag 26 april 2011

Det krävs styrkekraft att dricka den där shaken.

Alright, jag är på gång. Jag är så less på bilringarna och tänker nu målmedvetet få väck dom. På mitt sätt. Det kommer ta sin tid, om jag ens lyckas. Jo, det KOMMER jag göra (hur gammal jag än är). Jag ska försöka tänka bort kolhydrater och socker precis som jag tänkte bort cigg. Titta bort, tacka nej, tänka på annat. Skriva av mig förstås. Ge mig 2 månader, sen hoppas jag inte tänka så mycket på det mer utan bara ge fan i allt onyttigt utom ibland när plikten kräver det... 

Jag tänker göra så här:
Jag äter frukost och lunch som vanligt, men skippar kvällsmaten ett tag som jag ersätter med Nutrilett shake och ev nånting med ägg (omelett eller kokta ägg) om jag är mycket hungrig. Min tanke med detta är att bryta mönstret att äta pasta och annat på kvällstid och bli av med småsuget. Jag har märkt att sen jag slutade röka så är jag ständigt småsugen på nånting. Tyvärr innehåller Nutrilett en massa socker av nån sjuk anledning så på sikt är det ingen bra lösning att dricka det eftersom jag vill bli av med sockerberoendet. Men som sagt; jag vill vänja mig av att tugga på nåt hela tiden.

Till frukost äter jag en sportknäckemacka med rökt skinka och tomatskiva, ett kokt ägg och en kopp te alternativt en tallrik yoghurt men några havrefras och färska bär. Till lunch äter jag enligt tallriksmodellen. Skippar det vita brödet från och med nu. Jag hoppas Nutrilettdrycken får mig att minska på portionerna. Självklart fortsätter jag med träningen. Gympa, spinning x 2 och yoga gäller. På fredagmorgarna ska jag försöka vara tidigt på jobbet och köra 40 min på crosstrainern. Jag vill utöka med hemmagympa (situps och ryggträning) och en löprunda. Det är ju bara att inse att trots att jag tränat regelbundet minst 3 ggr i veckan har jag ökat i omfång sen jag slutade röka. Ekvationen intag kalorier och förbränning av desamma har inte varit i balans om man säger så. Jag tänker på programmet Biggest loser. Där tränar dom varenda dag i flera timmar samtidigt som dom äter bra. Nu är det inte möjligt för mig att träna så mycket, men skulle jag göra det i kombination med att äta bra skulle det ske saker med hullet. Nä, nu ska jag sluta tänka så där extremt. Det handlar om sunt förnuft som med allting annat. När jag kommer ner till min trivselvikt så ska jag se till att stanna på den och ändå leva som vanligt.

Har ikväll ätit 2 kokta ägg och druckit ett glas chokladshake. Shaken var inget vidare alls. Usch. Men den innehåller bara 111 kalorier - betydligt färre än om jag proppat i mig köttfärssås o spaghetti och därför står jag ut ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar