tisdag 22 mars 2011

Pip och gnäll.

Jag hade svårt att somna igår och när jag väl gjorde det så sov jag lätt och vaknade flera gånger. Jag var väldigt orolig i kroppen och överspänd samtidigt som jag kände mig oändligt ledsen. Jag försöker analysera varför jag mådde sådär igår, men jag vet inte varför. Det är väl allt och inget. Kanske berodde det på fullmånen? Aldrig har månen lyst så starkt och rakt på mitt ansikte där jag låg och kämpade med att komma till ro. Nä, det var ingen vidare natt. Som tur är händer detta inte särskilt ofta. Halv sju på morgonen ringde mobilen som låg på nattduksbordet. Jag svarade helt förvirrad och borta. Nån människa pratade om bokhyllor. Jag fattade ingenting. Jag bad personen ringa senare för det funkade bara inte att prata om bokhyllor vid den tiden.

Så klev jag upp för att tvätta mig och möttes av ett lik i spegeln. Den skimrande och rosiga hyn i ansiktet som flera personer påstår att jag fått såg jag inte ett spår av. Jag såg bara en trött och olycklig människa. Som tur var avbröts jag av en ringsignal igen och sen var det full fart. Jag la in en annons på Blocket igårkväll som jag hade glömt bort. Tydligen var annonsen en fullträff för det ringde i ett. Senare såg jag att min mailkorg också var full med mails från intressenter. För att få slut på ringandet lovade jag gubben som ringde halv sju på morgonen att han kunde få bokhyllorna och sen tog jag raskt bort annonsen från Blocket. Han hämtar dom på lördag. Klumpen i halsen avtog vartefter dan fortskred. Dels tack vare att jag var fullt upptagen, dels tack vare omtänksamma människor och framförallt för spinningpasset på lunchen där jag tog ut mig maximalt. Jösses, vad spinning är tufft. Jag var dyngsur av svett och med svetten rann frustrationerna av mig. 

Jag är trött i märg och ben i afton. Särskilt i benen och rumpmusklerna, hihi. Det är intensiva dar och för att orka med behöver jag sömn. Jag får inte ha en sömnlös natt igen, men det är nog ingen risk för jag kan knappt skriva dessa sista rader då ögonlocken åker ner hela tiden. Avslutar med att skriva att nu får det vara slutgnällt. Jag lägger gnället på hyllan ;)
Godnatt. 

                                     Bov i dramat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar