söndag 27 februari 2011

Nästan.

Så har jag slagit klackarna i taket igen och det är läge att redovisa hur jag skötte mig med ciggen och så. Först måste jag berätta att jag valde bort pommes till köttbiten på restaurangen. Istället valde jag sallad och det smakade lika bra. Jag har blivit så van att äta grönt till proteinet att det inte bekommer mig längre om det saknas potäter på tallriken. Vad det nu gör för nytta. Har inte gått ner ett jäkla gram, grr. Men skitsamma. På sikt kanske det kan ge resultat.

Jag har haft lite jobbigt med röksug en period, men jag klarade att stå emot. Hur? Jag har försökt tänka på annat. Vinna tid liksom. Det största anledningen att jag inte rökt är att jag inte ville få ner rök i lungorna och lukta illa i munnen. Man känner sig ju lite fräschare numera och det är ju synd att förstöra det. I fredags så förstörde jag det. Egentligen var det så himla onödigt. Jag tiggde till mig en cigg sent på natten. Jag hade ju partajat i timmar utan att röka så varför tog jag en cigg? Vet inte. Jag följde med ut för att nån skulle röka och av ren idiotisk vana så bad jag om en cigg. Helt utan betänkligheter. Jag har inte blossat på flera veckor, så det var ju helt onödigt. Men, till mitt försvar - jag rökte inte mer än så. En cigg och ett par bloss på nåns cigg, det är allt. Så nära att vara helt ren, tusan alltså! 

Jag kan vara utan cigg även när jag festar, jag vet det. Jag ska inte följa med rökarna när dom ska blossa utan jag ska bara fortsätta röja på dansgolvet, så blir det så bra så. Nästa helg ska jag bevisa det för mig själv, punkt och slut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar