lördag 8 januari 2011

It´s a sign?

Det är lustigt hur saker och ting på ens väg kan vara den där sparken i baken. Nu har jag fått flera sparkar så motivationen att sluta bolma har ökat markant. Den är inte hundra (för då skulle jag fimpat redan), men jag jobbar på det. Inte långt kvar... Nummer ett är att rökrummen på jobbet ska stängas ner. Att gå ut och puffa känns bara stressigt och noll njutningsfullt. Det är som hemma då. Man går ut på balkongen och suger i sig ciggen snabbt innan man fryser ihjäl. Snacka om pengar i sjön. Så ska vi få en personlig tränare på jobbet. Jag bokade en tid med Timpa för att få en konsultation. "Kan du hjälpa mig att gå ner i vikt när jag slutar röka?" Det fixar vi, sa Timpa och gav mig hopp om livet. Jag tänkte att jag lägger mina ciggpengar på att träffa honom en dag i veckan. Han ska ge mig kostförslag och så kör vi ett gympass. Jag ska också gå på gympan, spinningen och yogan så ofta jag kan. Målet är tre pass i veckan + PT-träningen.


Nästa spark är att jag nyligen har blivit utvald som testpilot på Niquitin. Jag tror det innebär att jag får hem plåster och grejer. Förra gången jag slutade röka skippade jag substituten, men nu tänker jag att om jag får sånt som testpilot så ska jag använda det. Väntar på besked om det är så. Tyckte bara att det var så lustigt att jag blev utvald när jag precis har bestämt mig för att sluta bolma inom kort.


Vad väntar jag på? Nästa vecka börjar träningspassen som jag ska gå på. Jag hoppas få besked om jag får nikotinersättning. Om inte ska jag köpa egna (har för mig att jobbet sponsrar såna när dom stänger rökrummen, men jag vet inte säkert). Jag ska boka tid med Timpa. Januari får bli en mjukstartsmånad med träning, planering och slutaröka-tänk. 1 februari kör jag en rivstartsmånad enligt GI-tänket. Det innebär också en vit månad. Det blir riktigt tufft, men jag klarar det om jag har B-planer mot rastlöshet, humörsförändringar och energiförlusten (vet att det blir så). Allt handlar om planering och att vara förberedd.


Gulp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar