onsdag 12 januari 2011

Det närmar sig.

Jag har nu fått veta att jag inte kommer få några produkter från Niquitin fast jag är testpilot. Skitkonstigt och en besvikelse. Vad är vitsen med att vara testpilot då? Jag frågade och då skrev dom att jag kommer få stöttande mails via iPhone eller fejjan under 3 månader. Jaha. Är det allt? Jag har fortfarande inte sett till ett endaste stöttande mail, så dom kan fara och flyga. Man skulle "gilla" Niquitin på fejjan och då fattar jag ju att det enda dom vill är att jag ska göra reklam för dom.

Idag har jag köpt nikotinplåster för 14 dar. 289 spänn. Substituten är nästan lika dyra som ciggen vilket är synd. Men nu ska jag inte bry mig om det utan satsa på hjälpmedel och hjälpa mig själv. Efter helgen smackar jag på ett plåster. Rökrummen på jobbet skulle ha stängts i måndags men av nån anledning får man fortfarande röka där. Det är dock en tidsfråga. När som helst blir det rökförbud och då vore det ju bra att ha lagt ner bolmandet. Jag har Allen Carrs fantastiska bok i min ägo. Änligen ickerökare motiverar att sluta det har jag egna erfarenheter av. Kommer förmodligen citera några väl valda ord ur hans bok i denna blogg.

Samtidigt som jag tänker på att sluta röka har tankarna på GI-dieten börjat slå rot i skallen. Det är dags att börja tänka på veckomenyer och skriva inköpslistor. Planering underlättar och är ett måste för mig. Jag blev lite extra taggad idag då jag var på ett yogapass som var rätt svettigt. Det var månader sen jag var på yogan och det märktes. Jag var så stel och tung. Jag vill inte vara stel och tung. I morrn ska jag gå på gympan. Kollar på Biggest loser och skulle också vilja träna varenda dag med PT för att få resultat. Jaja, man får göra det bästa av situationen. Jag har ju ändå tur som kan träna på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar