lördag 8 januari 2011

En god början.

Uppenbarligen tänker jag seriöst lägga av med rökat eftersom jag har startat en blogg för att offentligt redogöra om min resa till ett rökfritt liv med tillägget - utan att bli ännu tjockare! Jag tänker alltså göra det många avråder - flera omställningar på en gång. För mig finns det inget val. Sist jag slutade röka gick jag upp flera kilo och dom sitter där dom sitter och jag vill under inga omständigheter få fler bilringar runt midjan. Därför tänker jag lägga om kosten enligt GI och träna samtidigt som jag slutar röka. Fy fasen vad tufft! Men jag vet att det går... Fram med disciplinen, sisun, karaktären, jävlar anammat. En god början är att jag har börjat planera i skallen hur jag ska gå tillväga samt att jag nu skriver mitt första inlägg om mina planer. 


Jag slutade röka 2007 och höll upp i ett år. Dom första månaderna var tuffa, men så minskade abstinensen och helt plötsligt hade det gått ett år som rökfri. Så kom den ödesdigra dagen 080808. Fest på stan och jag min nöt tänkte fira den historiska dagen med en cigg. Å en till och vips hade jag köpt ett paket. Jag ska inte orda så mycket mer om det mer än att jag har rökt sen dess och att ja, jag tycker jag var dum i huvet. Jag får aldrig, aldrig feströka när jag väl slutat.


Nu har jag rökt i 2 1/2 år och vill egentligen inte det. Det som har hindrat mig från att lägga av igen är just viktökningen. Inte så mycket ekonomi och hälsa utan enbart vikten. Larvigt tycker säkert dom flesta, men inte för mig. Så hur ska jag göra nu då för att sluta puffa på mina mentholcigg utan att gå upp i vikt? Bra fråga... Det är det jag ska blogga om. Mitt mål är att den 111111 så ska jag vara rökfri, glad och väga mindre än nu.


Gulp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar