tisdag 18 september 2012

Ont i magen.

Den senaste veckan har jag haft väldigt mycket magknip. Magen är utspänd och svullen och det är gasigt och pruttigt och jätteobehagligt. Jag funderade på vad i födan som jag inte grejar. Jag misstänkte barsen eller smoothien. När man läser innehållsförteckningen på dessa Itrimprodukter så innehåller dom socker, gluten, vete, laktos, det omdiskuterade sötningsmedlet sukralos mm. Man blir ju lite fundersam då. Nånting i detta funkar inte på mig, men vad? Bara det inte är maten... :(   

Jag gick till mitt center och träffade chefen som stod i kassan. Jag berättade om mina magbekymmer och faktiskt så kände hon till att detta kan hända för vissa människor. Hon själv och flera med henne har fått bekymmer med magen av barsen. Pröva att undvika dom några dar, var hennes rekommendation. Ja, absolut. Hoppas det hjälper! Skönt att få bekräftat att det kan vara produkterna. Jag pratade också med henne om mitt önskemål att ev byta grupp. Jag tycker inte att coachen jag har är så inspirerande. Gruppträffarna är inte så givande som jag önskat. Anledningen är att vår coach inte känns tillräckligt trovärdig för mig. Hon verkar följa skolboken och thats it. Hon är dålig på att svara på våra frågor. Man ser på henne att hon aldrig varit överviktig. Hon kan knappast veta vad vi går igenom. Jag sa det till chefen på centret och hon förstod vad jag menade. Hon bekräftade att min coach inte har gått dietprogrammet själv. Vi bestämde att jag ska gå på nästa gruppträff och efter det bestämma mig om jag vill fortsätta eller byta grupp. Om jag vill byta ska jag höra av mig till chefen så ska hon hjälpa mig. Känns skönt att hon lyssnar och förstår. 

2 kommentarer:

  1. Hej där!

    Har du problem med din sköldkörtel ska du inte äta gluten. Googla själv så får du fakta.

    Bästa hälsningar
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Detta visste jag inte! Tack för upplysningen *forskar*

      Ha det fint!

      Radera