söndag 19 augusti 2012

Tuffa dar.

Dag 10. Jodå, det går framåt. Har tappat 3,1 kg. Tack o lov. För det får mig att fortsätta denna plåga. Den här helgen har varit tuff. Det är skittråkigt att äta sina pulversoppor och shaker. Jag längtar efter pizza, nåt krispigt att knapra på, godis vad som helst. Jag ser mat överallt och plågar mig med att bläddra i kokböcker för att planera vad jag ska fira med när jag väl får äta. Jag var också på en 50-årsfest med dignande buffébord och vin och öl. Bara att äta och dricka. Jag som tränat för hårt hela veckan är ständigt hungrig. Mina 600 kcal födointag är på tok för lite till den dagliga tuffa träningen. Så jag gick till festen hungrig för måltidsersättningen mättar inte just nu. Dricker vatten och kämpar på. Men det mättar inte. Och hungern gör en ledsen. Vad håller jag på med? Är det värt att hålla på så här? Jag klarade att stå emot frestelserna och höll igång till sent på natten. När jag kom hem slocknade jag direkt. Helt slut. Och jag hade glömt att äta mitt fjärde mål. Inte bra. 

Jag sov rätt länge idag och låg i sängen länge och drog mig. Hade inte den där energin. Jag var vrålhungrig men orkade inte gå upp. Känns som man är på farliga vägar. Så småningom gick jag upp och då var det redan lunchtid. Jag var tvungen att äta min gröt och en shaker ganska så direkt efter. Det ska ju gå 4 timmar emellan men jag har vridit en del på dygnet.

Så hör en kompis av sig och vill gå på pulsträningen (cirkelträning) hos Itrim. Jag följer med trots allt. Och det var bra. Dels blev det 35 min svettig träning, dels för att jag snackade med en coach och berättade hur jag mår. Att jag är väldigt hungrig sen några dar. Hon frågade hur jag tränat i veckan. Varje lunch har jag tränat hårt på crosstrainern och löpbandet + promenerat extra långa sträckor för att få mina 8000 steg. Oj, det är för hård träning på så lite kalorier sa hon. Men jag tänker inte ändra på min träning. Jag behöver det, vill det och har inte bättre för mig. Men hon lyckades ändå ingjuta en del motivation. Hon sa att om jag tränar så där hårt så kan det nog vara så att jag inte ska övergå till Matsedeln Snabbt (800 kcal) utan äta varierad kost efter mina 3 veckor med Rivstarten. Det gladde mig mycket och jag såg ljuset i tunneln. Tror det är helt rätt. Det kommer bli sjukt mycket träning med start nästa vecka då våra lärarledda pass börjar på jobbet och utbudet är fantastiskt och varierat. Jag vill gå på allt! Jag bokade en tid för Motivationssamtal med min coach på fredag morgon för att planera för nästa steg i programmet. Då har två veckor gått och förhoppningsvis har jag tappat lite till i kilo så hon ser att jag går åt rätt håll. Det är inte så hysteriskt många kilo att gå ner till mitten av november. 

Så jag kör vidare. Vägra ge upp :)            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar