torsdag 12 juli 2012

Efter 3 veckor med 100 mg.

Jag tog ett nytt blodprov den 18 juni för att kolla TSH. Några dar senare kom ett brev från min läkare (som är på semester) att mitt värde ligger nu på 1,7. Tjohoo! Det är en nivå med normal livskvalitet. Hon skrev att jag ska fortsätta med 100 mg. Efter 3 v känner jag att det börjar slå över åt andra hållet. Är liksom orolig inuti mig. Instinkten säger att 100 är för mycket. Jag har på eget bevåg minskat till 75 mg varannan dag och 100 mg den andra dagen. Får se om det inre pirret lugnar sig lite.

Igår anmälde jag mig till Itrim. Jag är ett fetto och behöver hjälp. Jag hoppas och bönar och ber att min ämnesomsättning är normal så jag kan gå ner i vikt om jag minskar på kalorierna... Den 9 aug har jag tid för en hälsoanalys. Usch... man skäms ju över sin kropp :/

1 kommentar:

  1. Hoppas hoppas hoppas att det börjar bli ordning på de där värdena nu så att du ska få börja må lite bättre!!!!
    Sen är det det där nesliga med vikten... Det är ju inte bara sjukdomar som påverkar den otäcka saken... Det är ju den här förbaskade åldern också! Det är högst orättvist att kvinnor som har passerat 40 lägger på sig lite mer och mer för varje år som går. Bara för att neandertalarna liksom kanske behövde göra det för att överleva lite längre, så tycker man ju inte att vi på 2000-talet ska få lida för det!!!! Tycker jag alltså!
    Kram!!!

    SvaraRadera