tisdag 1 november 2011

Snart 10 månader sen.

Jag har totalt glömt bort min slutarökablogg! När jag rensade "favoriter" på min dator så dök den upp och påminde om sin existens. Taggens blogg... Jag tänkte radera den, men så ändrade jag mig. Nej... inte än. Kanske nån läser den nångång, kanske nån vill veta hur det går? Kanske jag behöver skriva av mig....
För att komma till saken: hur går det för mig då? Är jag rökfri eller blossar jag som en tok så fort jag får chansen? JAG ÄR FORTFARANDE RÖKFRI! :) Jag tog ett djupt halsbloss från en väns cigg i somras och höll på att kräkas. Det var så hemskt med röken i lungorna. Jag mådde dåligt av det där blosset, inte bara för jag kände mig stygg utan även fysiskt. Det går inte. Jag kan omöjligt börja om med den där skiten. Vill aldrig mer börja om att sluta. 

Jag tänker inte så mycket på dom i vardagen, men när jag är ledsen så vill jag trösta mig med en cigg. Jag tänker så i nån sekund, sen går det över. Det räcker att tänka tillbaka på det där blosset i somras som var så hemskt. Jag är också rädd att få KOL. Jag hör så många äldre rökare som hostar så där äckligt. Usch, hemskt. Jag åt en hotellfrulle häromdagen och vid ett bord satt ett gäng damer som verkade vara på konferens. En av dom hade en djup röst och var mycket hostig. En slemmig hosta som alla verkade vara vana vid. Jag tänkte direkt: hon är rökare. Mycket riktigt. När dom ätit klart sa kvinnan att hon skulle ut och röka. Jag suckade för mig själv. Så vidrigt. Så där vill inte jag ha det. Jag ska aldrig börja röka igen! Om 3 veckor kan jag gratulera mig till 10 månader sen jag bestämde mig. Det har gått väldigt lätt att inte röka, men sen har det varit annat som varit mindre kul, men det tar vi inte nu. Ciao!

2 kommentarer:

  1. Jag hade också glömt din blogg men kom att tänka på den precis idag :-)

    Grattis till 10 rökfria månader! Det är snart fyra år sen jag slutade röka och jag kommer aldrig att börja om. Det har hänt att jag smakat en cigg då och då men jag är inte det minsta rädd att trilla dit igen. Den här gången har jag bestämt mig på allvar!

    SvaraRadera
  2. Jag gratulerar till dina 4 år och att du verkligen bestämt dig. Det är det det handlar om; att bestämma sig. Jag har också gjort det, men jag vill ändå vänta nåt eller två innan jag känner mig trygg. Det är så lätt att trilla dit.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera