onsdag 6 april 2011

Cravings.

Idag har det varit en knepig dag. Humöret har inte varit på topp och jag har varit lättirriterad. När jag sen kom på mig själv att tänka på cigg, inte en gång utan typ en gång i kvarten så kom jag på det. Jag har röksug. Ciggcravings. På nåt sätt har jag inbillat mig att jag är kvitt beroendet och kommer aldrig mer längta efter cigg. Ja tjena. Det var kanske att ta i. Så lätt är det inte att glömma nikotinmonstrets existens. Nikotinet vars beroendeframkallande egenskaper till och med sägs överträffa heroinets. Läbbigt.

Nä, jag har naturligtvis inte rökt. Har inte ens tänkt tanken att göra det, men jag tänker inte hyckla. Jag har haft röksug precis hela dan och lidit mycket av det. Det är inte lätt. Men tack vare att jag berättade om det för kollegor på ett möte som vi hade ikväll så fick jag mycket stöd och positiva hejarop och komplimanger likaså. Med ens lättade trycket och jag kunde känna mig nöjd ännu en gång. Jag står emot. Å varje dag är en seger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar