torsdag 10 mars 2011

Kämpa.

Jag kör fortfarande med nikotinplåster. Under 6-7 veckor har jag använt det starkaste plåstret, men igår bytte jag till ett svagare för det är dags för nertrappning av nikotinmängden. Under två veckor ska jag använda de svagare plåstren för att sen gå ner till det sista steget alternativt lägga av helt. Jag vet inte om det beror på abstinens (fast det är jag rätt övertygad om), men nog märker jag av en förändring i humör och tankebanor. Alltså negativt. Jag är irriterad och rastlös och ser rökare överallt. Tänker att dom kan dra dit pepparn växer (men innan dom gör det så snor jag deras cigg ;)). Jag ska stå emot. Jag kan. Jag vet att jag kan. Behöver ett delmål. Nya vårskor blir min belöning för att jag kämpar...



Eller ska jag unna mig en sån här istället? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar