onsdag 16 mars 2011

Inga fingrar i kors.

Vårskorna är ännu inte inköpta, men snart måste jag för om bara två veckor ska jag möta våren nere i Medelhavet. Man kan ju inte lufsa omkring där i vinterkängorna. Två veckor kvar. Jag får fullständig panik! Jag är världsrekordstor (jämfört med mig själv), särskilt runt midjan och nu börjar det verkligen märkas av på kläderna. Hur kan det gå så fort? Jag fick det bekräftat på vågen idag (har undvikit den i flera veckor). Det är illa, riktigt illa! Jag kommer aldrig hinna bli av med fläsket på två veckor, så det innebär att jag inte kommer visa mig i bikini. Jag kommer inte kunna gå i dom sommarkläder jag har. Med ens känns det inte ett dugg kul att åka iväg. Nu har det blivit ett bekymmer. Det är dags att ta tag i det innan det eskalerar totalt.

Men hur? Jag är inte lika motiverad som med att sluta röka. Just nu känns det som en omöjlighet för jag orkar inte tänka på vad jag ska och inte ska stoppa i mig. Det är ett jäkla kämpande med allting. Men, lugn i busken. Det är inte kört. Det är bara som jag känner just i detta ögonblick. Jag ska ta tag i det... tids nog.

Dags att redovisa det som jag ändå gör bra: 
  • Håller fortfarande nollan och är inte ens i närheten av att fallera.
  • Smackade på ett nikotinplåster steg 3 i morse utan att känna nån som helst skillnad mot steg 2. Good. Då kör jag med detta sista steg i 7 dar och sen provar jag att vara helt ren från substitut.
  • Var på gympan i måndags och tog i som en tok. Mycket nöjd
  • Gick ner till gymmet i går och körde 40 min på crosstrainingmaskinen. Svetten rann, men det var underbart. Så länge sen jag var där nere på gymmet. Vill träna varenda dag.... 
  • Var på poweryogan idag med förhoppningen att få bukt med den fruktansvärda träningsvärken som jag fått. Stretchingen var mycket bra och smidigheten var inte helt körd i botten, men ontet består. Å andra sidan är det en smärta som jag gillar för det innebär att jag gjort nåt fysiskt.
  • Trots att jag vet att man ska vila mellan träningspassen och trots träningsvärken kommer jag testa på zumba i morgon. 
  • Och inte nog med det: om jag har tillräckligt med disciplin och karaktär (det återstår att se) så vill jag vara på jobbets gym tidigt på fredag morgon för att återigen köra crosstrainingmaskinen och sen basta lite. Om jag gör detta så kommer jag vara fruktansvärt stolt över mig själv av flera anledningar: jag trotsar min morgontrötthet, jag startar dagen med friskvård, jag uppfyller ett önskemål som jag har. Jag vet att man inte ska köra hårt 5 dar på raken, men det är min lilla tillfälliga strategi att mata hjärnan med endorfinrus och vana att gå ner till omklädningsrummet. Jag har nämligen tappat detta och dessutom fått ångest att visa mig naken inför alla perfekta människor som tränar på jobbet. 
Inga cigg som sagt och träningen har jag kommit igång med. Vi kör på detta ett tag, men sen ska jag ta itu med maten och mitt onyttiga leverne överlag.... Jag lovar!  

                                            Kul att träna på!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar