onsdag 2 februari 2011

Så mycket bättre (dag 10).

Vis av gårdagens miss att inte äta tillräckligt mycket proppade jag i mig en rejäl frukost som höll mig mätt väldigt länge. Yoghurt med färska hallon/blåbär, en sportknäckemacka med kalkon (PT säger att jag får ta en skiva Sportknäcke på morgonen), en kopp te och ett kokt ägg mättade väldigt bra. Jag stod mig ända till halv tolv då jag åt en banan som jag hade i väskan. Jag var på resande fot under förmiddagen, men var smart nog att ta med mig mellis. Väl på jobbet åt jag en mycket bra lunch och tog för mig ordentligt av kycklingen. Pricken över i var en lunchprommis ute i solen som gav ca 3000 steg på räknaren. När jag kom tillbaks till arbetsplatsen mådde jag som en prinsessa. Kände mig glad, stark, frisk, sund och... energisk. Sent på eftermiddagen kom en liten dipp, men jag överlevde den.

Efter jobbet knallade jag ner till f-plan för att få en extra promenad och fler steg på räknaren. Apoteket ligger precis vid min busshållsplats, så jag passade på att köpa ett nytt 14-dagarspaket med nikotinplåster då jag bara har 3 kvar. Tänk, snart har det gått 2 veckor. Vad lätt det har varit att sluta bolma den här gången. Jag känner mig varken deppig, irriterad eller speciellt röksugen. Det kan bero på att jag mest är fokuserad på kosten. Lite tufft är det att lägga om livsstilen, men jag har varit mentalt laddad en tid och då går det.

Jag träffade en granne när jag kom hem. Hon har två hundar som hon såklart måste rasta. Jag berättade för henne om vad jag pysslar med numera och sa att om hon vill ha sällsis på hundpromenaden, så är det bara att ringa mig. Hon lyste upp och ville gärna ha sällskap. Väl hemma lossade jag ivrigt på min stegräknare för att se dagens resultat och vad händer då? Jag nollställer skiten innan jag hinner se vad det står. Jag och stegräknare går inte ihop som det verkar. Jag tror att det skulle stått ca 6000. Inga 10.000 idag heller men å andra sidan har jag kört 20 mil i bil idag och då tickar inte stegräknaren precis. Att ta en kvällsprommis orkade jag inte idag. Jag ägnade mig åt matlagning och att kolla på Sveriges mästerkock :)

Dagen har varit mycket bra och jag är åter hoppfull. Det blir nog bra det här. Måste förresten väga mig imorrn. Inte för att jag tror det har hänt ett dyft på vågen efter bara 3 dar. Å avslutningsvis: jag har inte rökt :)

2 kommentarer: