söndag 30 januari 2011

Och på den sjätte dagen...

... fallerade jag. Precis som väntat. Jag visste att jag skulle bolma så fort vi kom till krogen och ölsejdlarna kom på bordet. Jag skyllde på än det ena och än det andra för att intala mig själv att det är ok att röka "bara denna gång". "Tja, man kan ju vara rätt bra på att lura sig själv", sa en kompis vars ord tyvärr etsade sig fast.
Lärdom: undvik frestelser den första tiden. Inget krogliv och partajande på ett tag.

Dag sju. I morse räknade jag antalet cigg i paketet. 9 saknades. Gav bort ett par, så 7 cigg lyckades jag suga i mig under kvällen och natten. Suck! Stoppade undan paketet, smackade på ett plåster på överarmen och bestämde mig att det får vara slutrökt för denna gång. Sen åkte jag till stan för att äta en kaloristinn amerikansk brunch, size large. Sista frossandet på ett tag, lika bra att göra det ordentligt :P.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar